måndag 25 augusti 2008

Lila

Lila har länge varit en av mina favoritfärger. I dryga året har jag letat efter lila plagg, till exempel strumpor och polotröjor, eftersom jag inbillar mig att jag också passar extra bra i lila.
I år har Filippa Knutsson bestämt att alla ska ha lila på sig. I våras fylldes Filippa K-butikerna av en mängd lila plagg, bland annat en riktigt lockande jeansjacka.
Nu, lagom till hösten, har H&M inte helt oväntat hängivit sig åt samma kulör och eftersom jag tycker det är obehagligt att söka jobb och lägger alla mina pengar på skivor är det där jag får handla kläder för tillfället.
Det här borde vara ett ypperligt tillfälle att bunkra upp basplagg i en av mina favoritfärger. Dock är det så mycket lila i H&M-butikerna just nu att man mår lite redan vid klivet över tröskeln, och naturligtvis finns min andra färg som jag ömmar lite extra för, orange, också den i obscena mängder i klädjättens höstsortiment.

Vad kan jag då göra? Som jag ser det har jag två val:

1. Jag köper på mig lila och orange kläder och bär dem i fantasifulla kombinationer hela hösten och vintern, och finner min garderob hopplöst daterad till våren.

2. Jag letar med ljus och lykta efter plagg i kulörer lite längre ner på min kärlekslista, till exempel ljusgult (var inte det denna vårens färg förresten?) och olivgrönt.

Nog med modebloggande nu.

Inga kommentarer: